3 anderledes designs på biler til reklamefremstød

Der har gennem tiden været mange sjove designs på biler. Blandt andet er biler blevet flittigt brugt i reklamefremstød for både virksomheder, folketingspartier og frivillige organisationer.

Det kan være en god og effektiv måde at skabe opmærksomhed for sin sag, når der kører et eller flere køretøjer rundt i gaderne med et anderledes design end det, vi er vant til at kigge på.

Når vi går i bybilledet, er vi vant til at se helt almindelige biler. Kommer der så en personbil eller varebil kørende fuldt tildækket med en sjov eller anderledes reklamekampagne, kan vi ikke lade være med at se på den og forhåbentlig også, fra afsenderens vinkel, blive opmærksomme på selve budskabet.

Her tager vi et kig på nogle af reklamefremstød og designs, der er blevet brugt på biler.

Sænk registreringsafgiften – Liberal Alliance

I den seneste valgkamp var det en af Liberal Alliances mærkesager at få sænket registreringsafgiften. Til det formål havde de på flere biler en reklame, der viste hvor stor en procentdel af bilens pris, der gik til selve bilen, og hvor mange der gik til afgifter.

Du kan se et eksempel på en af bilerne her.

København Zoo’s kæmpeslange

Det næste eksempel er fra et reklamefremstød fra Københavns Zoo. Her er der godt nok ikke tale om en personbil men derimod en busreklame. Københavns Zoo havde fået en reklame på en bil, så det lignede, at bussen var ved at blive mast af en kvælerslange.

Et sjovt og anderledes design, som du kan se et eksempel på her.

VVS’er på tønden

Det tredje og sidste eksempel kommer fra en VVS-virksomhed i Storbritannien. Som du kan se på billedet, ligner det, at føreren af bilen bogstaveligt talt sidder på tønden, mens han fører bilen.

Vær kreativ i dit design og gå viralt

Skal du i gang med at designe en reklame for en virksomhed, og vil du gerne gøre det på en anderledes måde, kan der være meget inspiration at hente i disse historier.

Der er mange hjemmesider på nettet, der har samlet de bedste eksempler på denne form for markedsføring, som du kan vælge at kigge nærmere på, hvis du også skal designe en bil i forbindelse med et reklamefremstød.

Bare sørg for at gøre det på din egen måde, så du ikke direkte kopierer et andet firmas reklame.

Kan du komme på noget unikt, der ikke er set før, og som samtidig er sjovt og kreativt, kan der være gode chancer for, at reklamen går viralt.

Anderledes og kreative reklamekampagner har det med at gå viralt på bl.a. Facebook, Twitter og Instagram. Så får reklamen lige pludselig meget mere opmærksomhed end de mennesker, der kigger på den på gaden.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.